sobota, 30. april 2016
sreda, 13. april 2016
Oznanila od 11.4. do 1.5.
ŽIVETI OBČESTVO - ZGLED ŽIVLJENJA PRVIH KRISTJANOV
Za vsakega kristjana je
gotovo pomembno, da lahko osebno vero živi in jo izpričuje svobodno. Kot
posamezniki potrebujemo občestvo, da bi v njem našli oporo, pogum in konec
koncev dom; da bi v svetu laže in z veseljem oznanjali Kristusa. Tudi prvi
kristjani so se soočali z mnogimi stiskami in preganjanji, a so kljub vsemu
ohranili veselje, saj jih je v občestva združevala in povezovala iskrena vera.
Apostolska dela opisujejo prva živa občestva: »Bili so stanovitni v nauku
apostolov in v občestvu, v lomljenju kruha in v molitvah. Vse pa je v duši
navdajal strah, zakaj po apostolih se je dogajalo veliko čudežev in znamenj.
Vsi verniki so se družili med seboj in imeli vse skupno: prodajali so
premoženje in imetje ter od tega delili vsem, kolikor je kdo potreboval. Dan za
dnem so se enodušno in vztrajno zbirali v templju, lomili kruh po domovih ter
uživali hrano z veselim in preprostim srcem. Hvalili so Boga in vsi ljudje so
jih imeli radi. Gospod pa jim je vsak dan pridruževal te, ki so našli
odrešenje« (Apd 2,42-47). Iz tega odlomka lahko pogledamo na nekatere ključne
elemente, ki jih vsebuje živo občestvo. Na kratko bi lahko rekli najprej takole:
živa občestva so skupina ljudi, »ki jih povezuje vera v Jezusa Kristusa in v
katerih je močna navzočnost vstalega Kristusa« (PIP 80). Temu sledijo štirje
temelji, ki jih lahko povzamemo iz tega odlomka:
1. TEMELJ: nauk apostolov: Živo občestvo povezuje vera
v vstalega Gospoda. Osebna vera pa se opira tudi na nauk, ki so ga najprej v
svet posredovali dvanajsteri ter za njimi vse do danes škofje kot nasledniki
apostolov.
2. TEMELJ: lomljenje kruha: Gre za pomen evharistije,
ki je bila v prvih skupnostih ključnega pomena. Lomljenje kruha prihaja iz
judovske tradicije in je del skupnega obeda. Kristjani so se kot eno zbirali v
templju in na domovih. Zaradi zbiranja po domovih so se med ljudmi pojavile
tudi raznovrstne govorice, saj judje in pogani niso razumeli, kaj pomeni »jesti
od mesa«. Vseeno pa je bila miza tista, ki je zbirala in ohranjala vse, ki so
hodili za Jezusom.
3. TEMELJ: občestvo kot način življenja: Prvi
kristjani so živeli skupnost, ki je imela vse skupno, ki je naklonjeno uboštvu
zaradi bratskega deljenja materialnih dobrin med seboj. Med kristjani je bila tako
duhovna skupnost kot materialna, prav tako pa je bila poudarjena solidarnost in
deljenje miloščine. Že apostol Pavel je na svojih misijonskih potovanjih zbiral
prispevke za Jeruzalem, kar kaže tudi na solidarnost med skupnostmi tistega
časa. Med seboj so si radi delili vse zato, ker so bili »enega duha«,
zaradi medsebojne edinost v istem Telesu. Konkretno so si pomagali v
materialnih in denarnih zadevah zaradi takratnih potreb, zlasti v Jeruzalemu.
Niso se odpovedovali bogastvu in izbrali uboštvo zaradi samih sebe, temveč
zaradi ljubezni, ki se ne more sprijazniti s stisko bližnjega, zlasti če je ta
moj brat v veri.
4. TEMELJ: molitev: Kristjani so molili trikrat na dan
po judovski navadi, o čemer govori tudi Didache [1; Nauk dvanajsterih
apostolov). Verniki so molili Očenaš, razne hvalnice, zahvalne molitve, psalme.
Postili so se ob sredah in petkih. Poudarek pa je bil predvsem na veselem
obhajanju evharistije po domovih, saj je prav to dejanje skupnost združevalo v
eno.
To je tudi moje vabilo vsem nam. Sedaj po veliki noči
lahko še bolj zaživimo naše krščansko življenje. Pa veliko poguma!
SVETE MAŠE
11. 4.
|
Ponedeljek
|
19.30
Jereka
|
+Anica,
Anton in Ivana GOLJA (J 8a)
|
12. 4.
|
Torek
|
19.30
St. Fužina
|
+Damjan
Omar ZUPANC, 30. dan
|
13. 4.
|
Sreda
|
19.30
župnišče
|
+Milena
MLAKAR (Č 52), 10. obl.
+Angela
STARE, 30. dan
|
14. 4.
|
Četrtek
|
7.00
župnišče.
|
Po
osebnem namenu.
|
15. 4.
|
Petek
|
10.30
Dom
19.30
župnišče
|
Za
duše v vicah.
+Franc
FRELIH, 7. dan
+Tilka
in Janez PINTAR (Č 19)
|
16. 4.
|
Sobota
|
19.30
župnišče
|
+
starši FRELIH in JERŠIČ (Č 69)
|
17. 4.
|
Nedelja
4. VELIKONOČNA NEDELJA
|
7.00
župnišče
10.00
žup. c.
19.30
St. Fužina
|
Za
farane.
+Janez
POTOČNIK, za roj. dan
+Katja
SODJA in vsi + ŠESTOVI (Studor 36)
|
18. 4.
|
Ponedeljek
|
19.30
Jereka
|
+Jaka
KUSTERLE (J 34 A)
|
19. 4.
|
Torek
|
19.30
St. Fužina
|
+Slavko
in vsi +HTOROVI (SF 135)
|
20. 4.
|
Sreda
|
19.30
župnišče
|
+URBANČKOV
|
21. 4.
|
Četrtek
|
7.00
župnišče.
|
+ŠOŠTARJEVI
(Č 68)
|
22. 4.
|
Petek
|
10.30
Dom
19.30
župnišče
|
Po
osebnem namenu.
+VANGOSOVI
(SV 7)
|
23. 4.
|
Sobota
|
19.30
župnišče
|
+Ivan
SMUKAVEC (Č 44)
|
24. 4.
|
Nedelja
5. VELIKONOČNA NEDELJA
|
7.00
župnišče
10.00
žup. c.
10.00
žup. c.
19.30
St. Fužina
|
Za
farane.
+Ivan
ŽMITEK, 7. obl
+Miroslava
SENJOR, 30. dan
+URŠČEVI
(SF 201)
|
25. 4.
|
Ponedeljek
|
19.30
Jereka
|
+Angela
SODJA (J 22 a)
+starši
HRIBAR (J 1)
|
26. 4.
|
Torek
|
19.30
St. Fužina
|
+Matej
ŠTROS (SF 174)
|
27. 4.
|
Sreda
|
19.30
župnišče
|
Za +GALETOVE iz Češnjice
( po namenu Johane)
|
28. 4.
|
Četrtek
|
7.00
župnišče.
|
Po
osebnem namenu.
|
29. 4.
|
Petek
|
10.30
dom
19.30
župnišče
|
Po
namenu.
+Rozalija
STARE (Č 29B)
|
30. 4.
|
Sobota
|
19.30
župnišče
|
+Matija
SODJA (SV 10)
|
1. 5.
|
Nedelja
4. VELIKONOČNA NEDELJA
|
7.00
župnišče
10.00
žup. c.
16.00
Podjelje
19.30
St. Fužina
|
Za
farane.
+Klemen
MIKELJ in Anton MIKELJ (Č 98)
+Franc
Stare (Podjelje 12), 30. dan
+ŽMITKOVI
(SF 85)
|
DOGAJALO SE BO:
-
29.
4. (petek): Začetek birmanske devetdnevnice. Na ta dan se
z birmanskimi kandidati dobimo ob 17h; srečanje s patrom Lojzetom Markljem.
Zaključili bomo s sveto mašo ob 19.30.
-
30.
4. (sobota): Ob 17h se birmanski kandidati dobijo s patrom
L. Markljem. Po srečanju sledi sveta spoved. Prav tako bo priložnost za sveto
spoved med sveto mašo. Pri maši nas bo zbrane nagovoril p. Lojze.
-
1.5.
(nedelja): Začetek
šmarnične pobožnosti.
-
2.5.
(ponedeljek): Ob 10h dopoldne bo gasilska maša v Jereki pri
sv. Marjeti. Vabim vse gasilce, da se udeležijo te svete maše, ki je namenjena
njim in vsem pokojnim gasilcem.
POSLOVILI SO SE: Miroslava SENJOR,
roj.: 24. 4. 1951, Tavčarjeva 2, Jesenice; Franc STARE, roj.: 14. 3. 1941,
Podjelje 12; Franc FRELIH, roj.: 15. 11. 1948, Češnjica 47.
BOG, DAJ JIM VEČNI MIR IN POKOJ IN VEČNA LUČ
NAJ JIM SVETI!
BOŽJI OTROCI SO POSTALI: Jakob TAVŽELJ, Srednja vas 2
a; Štefan DOBRAVEC, Češnjica 37; Zala ŠPORAR, Češnjica 48. MOLIMO ZA TE NAŠE
NOVE ČLANE IN NJIHOVE DRUŽINE!
ŠMARNIČNA POBOŽNOST
Mesec maj nekateri imenujejo kar najlepši v letu, kar je
povezano s prebujanjem narave in z zmago življenja nad smrtjo zime. Mesec
majnik je poleg septembra tudi mesec porok, saj se takrat poroči največ parov.
Dnevi so toplejši in v gozdu zacvetijo šmarnice. Maj pa je tudi Marijin mesec,
saj je Nebeški kraljici ta mesec posebej posvečen. Majniška marijanska
pobožnost je nastala v povezavi s čaščenjem lesa križa v maju, s čimer so v nemških
deželah nadomestili pogansko majsko drevo. Med Slovenci se je majniška
pobožnost začela v ljubljanskem semenišču leta 1851, leta 1855 pa je s knjigo
Janeza Volčiča, ki nosi naslov Šmarnice, dobila tudi izvirno ime po cvetlici,
ki takrat cvete in diši. Slovenska cerkvena glasba je za šmarnice prispevala
tudi posebne šmarnične pesmi na besedila, ki so nastajala in bila objavljena v
verskih revijah. Spomnimo se: na primer pesmi Spet kliče nas venčani maj ...
Šmarnično branje je vsako leto ubrano na neko temo, ki je tudi povezana s
Kraljico majnika. V nekaterih župnijah berejo šmarnice laiki, v nekaterih pa
šmarnična razmišljanja na določeno temo pripravijo celo župljani sami, seveda v
dogovoru z župnikom. Tudi to je dobrodošel prispevek pri pristnejšem doživljanju
župnijskega življenja. Šmarnice so praznik cele župnije. Zato je prav, da cerkev
kot naš skupni župnijski dom v teh dneh ne sameva.
nedelja, 20. marec 2016
sreda, 10. februar 2016
Oznanila 8.2 - 29.2.
NESNAGA SODOBNEGA SVETA
»Pospravi to nesnago sodobnega
sveta,« rečem kakšnemu veroučencu, ko se poigrava z mobilnim telefonom med
veroučno uro. Nesnage v sodobnem svetu je ogromno. Od plastike do različnih in
drugačnih odpadkov. Sicer – kakor opažamo – smo zelo čista država, tudi naš
čudoviti Bohinj, kar se tiče nesnage, je zelo čist kraj. Nesnaga vedno nastane
iz nekih uporabnih stvari. Nesnaga je tisto, kar moti. Nesnaga je sposobna iz
harmonije narediti kaos, in to v vseh pogledih. Vzemimo za primer prenosni
telefon: to je zelo uporabna in za današnji svet zelo pogrešljiva naprava. A nesnaga
postane takrat, ko postane moteč dejavnik. Namesto da bi se ukvarjal s poukom,
se igram igrice. Rezultat: predavanje je šlo mimo, nič poglabljanja in nenehna
raztresenost, ki nastane pri napetem tekmovanju narisanih figur. Tako lahko
hitro naštejemo nešteto, nešteto nesnag, ki nas dušijo s cenenimi ponudbami.
Internet, kako uporabna zadeva. Iz svoje pisarne se lahko mirno dopisujem s
katerim koli. Lahko bi vprašal svetega očeta Frančiška, kako se kaj ima.
Velikokrat nam pomaga z zanimivimi članki. Po drugi strani pa – ko nas zagrabi
– ne izpusti naše pozornosti. »Samo za pet minut nekaj pogledam, potem grem pa
spat.« Teh pet minut se v trenutku spremeni v pet ur. Rezultat: neprespan,
siten in tudi razočaran. Nesnaga ni samo človeški napredek. To je lahko tudi
potrošništvo. Je nujno, saj v trgovinah lahko kupujemo živila in pripomočke, ki
so nam v pomoč. Po drugi strani pa nas trgovska središča in reklame »zasuvajo«
s cenenimi ponudbami in mi jim nasedemo. »Gospod, če boste kupili to metlo, se
bo izboljšalo vaše zdravje … Pomislite na zdravje.« Tako nas nenehno zavajajo.
Rezultat: iz trgovine gremo sicer zadovoljni, ker imamo metlo, ki pomede ne
samo prah, ampak tudi pršice; občutek imamo, da bomo zdaj 10 let dlje živeli.
Po nekaj dneh pa spoznamo svojo naivnost in razočaranost nad zapravljenim
denarjem. Še ena nesnaga … Hrana in pijača sta za življenje bistveni. A s hrano
in pijačo lahko tolažimo vsa omenjena razočaranja. Polna usta tolažečih okusov
zaposli želodec; to nas pomiri in naredi zadovoljne. Spet do neke mere.
Povečujejo se kilogrami, povečuje se sladkor, povečuje se holesterol …
Povečujejo se skrbi. Na novo se obrne krog in tako postane začaran krog, ko se
kot »smetišar« (brez zamere do tega spoštovanega poklica) ukvarjam samo še s
samim seboj in svojimi nesnagami. Tako počasi začnem živeti prazno plehko
življenje, brez sadov. Počasi dobimo občutek, da smo res zasuti z veliko
nesnagami. Pazimo, vse je zelo ceneno, nobene resnične podlage za kakovost
življenja. Nenadoma pa se pred nami pojavi 10. februar, pepelnična sreda,
začetek 40-dnevnega posta. Le kaj hoče Cerkev spet od mene? Nič. Naredi nekaj
zase. Očisti se nepotrebne nesnage. Osvobodi se vseh navezanosti. Šele ko boš
ogrožen od odpovedovanja, boš lahko videl, kako veliko več si vreden. Kako si
veliko več kot samo bitje, ki zadovoljuje telesne potrebe. Spoznal boš svojo
vrednost. Post priporočajo vse glavne religije, bojim pa se, da smo mi med
tistimi, ki ga najbolj »na lahko« vzamemo. Moj prijatelj Zijat, ki nam je
gradil hišo, je poleti od šestih zjutraj do devetih zvečer na vročem soncu in
ob težkem gradbenem delu preživel samo z vodo. Odpovedoval se je, ker je želel
biti čim bolj čist, da ga ne bi nesnaga ovirala pri njegovem odnosu z njim
samim, s svojimi bližnjimi in svojim bogom Alahom. Cerkev nas vabi prav k temu.
Da bi se mi vsi v tem postnem času znebili čim več nesnag, ki motijo pogled
nase, na sočloveka in Boga. Tako se bomo zares najbolje pripravili na največji
krščanski praznik Kristusovega trpljenja, smrti in vstajenja. Veliko poguma in
dobre volje.
SVETE MAŠE
8. 2.
|
Ponedeljek
|
18.00
Jereka
|
+ZALTA
IN LENAR (SV 42)
|
9. 2.
|
Torek
|
18.00
St. Fužina
|
+Julijana
ARH za rojstni dan in god po namenu sestre Johane
|
10. 2.
|
Sreda Pepelnična sreda
|
10.00
Žup. c.
11.00
Dom
18.00
Župnišče
|
+Rajko
MLEKUŽ, 1. obl. (Podjelje 7)
Za
duhovno bogat postni čas
+Janez
SODJA (J 40)
|
11. 2.
|
Četrtek
|
18.00
Župnišče
|
+Tilka
SODJA (30. dan)
|
12. 2.
|
Petek
|
10.30
Dom
18.00
Žup. c.
|
Po
namenu darovalca
+Vida
ŽMITEK in vsi +PAVČEVI (Studor 26)
|
13. 2.
|
Sobota
|
18.00
Župnišče
|
+Elizabeta
CVETEK in vse +UKČEVE
|
14. 2.
|
Nedelja
1. POSTNA NEDELJA
|
7.00
Župnišče
10.00
Žup. c.
16.00
Jereka
18.30
St. Fužina
18.30
St. Fužina
|
Za
farane
+Valentin
ŽVAN, za god
Križev
pot
+Valentin
ŠKANTAR za god in roj. dan
Za
+starše, brata in sestro URŠČEVE (SF 201)
|
15. 2.
|
Ponedeljek
|
18.00
Jereka
|
+Marija
SMUKAVEC in vse +KRUCMAN (Podjelje 21)
|
16. 2.
|
Torek
|
18.00
St. Fužina
|
+Andrej
ŠTROS (SF 174)
|
17. 2.
|
Sreda
|
9.00
Sv. Duh
18.00
Župnišče
|
Zaobljubljena
maša
+Rezka
DOBRAVEC in vsi +GALETOVI
|
18. 2.
|
Četrtek
|
7.00 Župnišče
|
Po
namenu darovalca
|
19. 2.
|
Petek
|
10.30
Dom
18.00
Župnišče
|
Po
namenu darovalca
+Iz
družine ULČAR (Č45)
|
20. 2.
|
Sobota
|
18.00
Župnišče
|
+Viktor
URH – »DOLENČEV« (SF 101)
|
21. 2.
|
Nedelja
2. POSTNA NEDELJA
|
7.00
Župnišče
10.00
Žup. c.
16.00
St. Fužina
18.30
St. Fužina
|
Za
farane
+Valentin
ŽVAN (Studor)
Križev
pot
+SUHELNOVE
(SF 195)
|
22. 2.
|
Ponedeljek
|
18.00
Jereka
|
+Franc
SODJA, 2. obl (J 2)
|
23. 2.
|
Torek
|
18.00
St. Fužina
|
Po
namenu Metka KONAVEC (SF 203)
|
24. 2.
|
Sreda
|
18.00
Župnišče
|
+Matija
SODJA (SV 10)
|
25. 2.
|
Četrtek
|
18.00
Župnišče
|
+Frančiška
JERAJ (Rib. Laz 38)
|
26. 2.
|
Petek
|
10.30
Dom
18.00
Župnišče
|
Po
namenu
+Barbara
GRM, 30. dan (SV)
|
27. 2.
|
Sobota
|
18.00
Župnišče
|
+Janez
in Marjeta PREŽELJ (SV 8)
|
28. 2.
|
Nedelja
3. POSTNA NEDELJA
|
7.00
Župnišče
10.00
Žup. c.
16.00
Sv. Janez
18.30
St. Fužina
|
Za
farane
+France
FRELIH, 12. obl. (Č47)
Križev
pot
+Gusti
STRGAR, 3. obl. (SF 191)
|
DOGAJALO SE BO
POSTNI ČAS: v postnem času bomo imeli
pobožnost križevega pota. Križev pot bo vsak petek ob 18.00 pred mašo in vsako
nedeljo ob 16.00 v eni izmed podružnic. Začeli bomo v Jereki, nato v Stari
Fužini, Sv. Janezu in na 4. postno nedeljo pri Sv. Duhu. 5. postno nedeljo bo
križev pot v župnijski cerkvi. Vabim vas, da bi se udeleževali te pobožnosti.
Vsakič bo en križev pot pripravljala ena izmed župnijskih skupin. Na prvo
postno nedeljo pripravlja križev pot župnijski mešani pevski zbor, 2. postno
nedeljo pripravlja naša mladina, 3. postno nedeljo veroučenci, ministrantje in
otroški pevski zbor, 4. postno nedeljo pripravljajo prostovoljci in zaposleni v
domu svetega Martina, 5. postno nedeljo pripravljajo člani župnijskega
pastoralnega sveta.
10. 2. (sreda): pepelnična sreda. Obred pepeljenja bo
pri vseh mašah. Ob 10.00 v župnijski cerkvi, 11.00 v domu in ob 18.00 v
župnišču.
17. 2. (sreda): ob 9.00 je prva zaobljubljena maša pri Sv.
Duhu. Vabljeni tudi farani iz Bohinjske Bistrice. Maša je predvsem za poljske
delavce, kmete, gozdarje, zato le pridite, da bomo molili za dobro letino.
20. 2. (sobota): birmanska sobota. Na ta dan vabim vse
birmance ob 9.00 dopoldne na srečanje. Na njem bomo imeli posebnega gosta.
Srečanje bomo končali s skupnim kosilom v domu.
27. 2. (sobota): na ta dan imamo župnijsko romanje za
moške. Vabljeni vsi poročeni moški, fantje in mladi.
POSLOVILI SMO SE: Valentin
ŽVAN (Studor 39); Barbara GRM (Srednja vas 51) in Julijana ARH (Stara Fužina
106). Bog, daj jim večni mir in pokoj.
KRIŽEV POT JE OGLEDALO
ČLOVEKOVEGA ŽIVLJENJA
Naslov nam
odkriva eno posebnost te lepe ljudske cerkvene pobožnosti križevega pota.
Križev pot, ki ga bomo molili v župnijski cerkvi vsak petek in vsako nedeljo
popoldne, nas želi
spomniti na tri bistvene stvari: 1) spominja nas na pot, ki jo je Jezus
prehodil za naše odrešenje; 2) spominja nas k bistvu našega življenja, to je,
da vsak izmed nas vzame svoj križ in gre za Jezusom; 3) spominja nas na to, da
se vsaka postaja križevega pota dogaja tudi v mojem življenju. Na kratko, če
razložim: vsak izmed nas je že doživel krivično obsodbo in vsak izmed nas jo je
gotovo tudi izrekel … sodimo in smo sojeni. V svojem življenju tudi velikokrat
srečamo ljudi, ki so kot Veronika, ki nam brišejo pot in solze, ko nam je
težko. Pa tudi mi smo drugemu Veronika, ki podaja potni prt. Srečujemo Simona
iz Cirene, ko s težavo kdaj komu pomagamo, prav tako pa so ljudje, ki nam
pomagajo, pa če tudi s težavo. V življenju nenehno padamo; Jezus je na križevem
potu padel trikrat. Velikokrat nas kdo celo pribije do onemoglosti na križ, ko
imamo zvezane roke ter ne vemo, kam in kako. Tudi to se nam dogaja. Ko premišljujemo Jezusovo trpljenje, tudi naša človeška bolečina ni več
tako težka. Križev pot nam je lahko v postu zelo velika opora, saj nam skupaj s
trpečim Kristusom pomaga reševati in nositi, vsekakor pa osmišljati naše križe.
Postaje, kot jih poznamo danes, so nastale šele v 17. stoletju. Te so povzete
po Svetem pismu, nekatere (trije Jezusovi padci, Veronika) pa po izročilu.
Križev pot lahko molimo in premišljujemo tudi na bolniški postelji. Pojdimo z Jezusom na goro Kalvarijo. Ne boj se, pridi na križev pot in
se prepusti.
SMEH
PRIPOROČAMO
– Prigoda iz verouka 1. razreda:
»Gospod župnik, zakaj imajo punce lahko med mašo kape, fantje pa jih ne smemo
imeti?« »Zato, ker imajo punce lepe lase in da nas, fante, to ne moti, pa tudi
zato, ker moramo na punce paziti, da se ne prehladijo, in – veste – punce imajo
vedno prednost,« jim nekako skušam razložiti. Pa mi drugi lepo reče: »Ja, moj
ati vedno pravi, da imajo punce prednost, zato ima naša mami prednost pred njim,
da pomiva posodo in pospravlja po hiši.« Da ne bo pomote, tega jih nisem jaz
naučil.
– »Dragi birmanci, kaj je ob
branju Svetega pisma najpomembnejše?« Jan dvigne roko in reče: »Da znaš brati.«
Naročite se na:
Objave (Atom)